zondag 22 december 2013

Vakantie Tenerife: 14 t/m 21 december 2013

Inleiding
Na een paar drukke maanden die in het teken stonden van een nieuwe baan en een verhuizing waren we toe aan een korte vakantie. Na wat speurwerk op het internet werden de vliegtickets naar Tenerife en het appartement geboekt, de tassen gevuld en konden we op reis.
Links boven van vliegveld Tenerife South San Miguel

De vlucht
We vlogen met Ryanair van Maastricht Aachen Airport naar Tenerife Sur Airport. Ruim vier uur vliegen. Heenvlucht flink wat turbulentie gehad, terugvlucht daarentegen verliep smooth.

Huurauto
Auto gehuurd bij Hertz via de boekingssite CarDelMar. Een enorme rij voor de balie bij het vliegveld. Na bijna 1 uur wachten met de sleutels in de hand op zoek naar onze turquoise Toyota Yaris op het parkeerterrein.  Na enig zoekwerk gevonden en konden we op weg naar ons logeeradres.
Uitzicht op San Lorenzo

Ons appartement
Na 20 minuten rijden arriveerden we bij ons appartementencomplex Finca Vista Bonita in het plaatsje San Miguel (http://www.finca-vistabonita.com). Een kleinschalig complex van veertien appartementen met vanaf ons balkon een fraai uitzicht op de kust en vliegveld in de verte.
Achterzijde Finca Vista Bonita

De eerste zes dagen waren we ongeveer de enige vakantiegangers in het complex. Elke ochtend (en als we 's avonds weer terugkwamen) stond de huishond Pinkie op ons te wachten.
Pinkie

Het weer
Gedurende de hele vakantie hebben we elke dag volop zon gehad en een temperatuur van 23 graden. Veel wind, maar in de zon hadden we daar geen last van.

Activiteiten
Normaal zijn we op vakantie erg druk met sightseeing en wandelen, maar dit keer stond onze vakantie in teken van relaxen. 's Ochtends zaten we op het balkon te lezen en van het uitzicht te genieten. s Middags gingen we op stap. Binnen een half uur rijden waren we bij de badplaatsen Los Cristianos en Las Americas. Was relatief rustig, maar volgens de locals was het de stilte voor de storm. De meeste toeristen zouden de week van kerst arriveren.
We hebben een dagtripje naar de El Teide gemaakt, de hoogste berg van Spanje (3718 meter hoog). Door het slechte weer de week voor onze komst was de top bedekt met sneeuw. Volgende keer zou ik graag naar de top willen klimmen, maar ik had niet de uitrusting meegenomen die daarvoor nodig is.
El Teide
Onderweg
Verder hebben we een mooie wandeling gemaakt, de zogenaamde Masca Track.
Wij zijn naar de kustplaats Los Gigantes gereden, daar een taxi genomen naar het gehucht Masca.
Masca
Daar begint de track die door een labyrint van kloven loopt en uitkomt op het Playa de Masca. De wandeling duurde drie uur en was niet gemakkelijk. De weg was niet altijd duidelijk en je moest klauteren over rotsen en watertjes oversteken zonder aanwezige bruggetjes. Goede schoenen zijn belangrijk (bij voorkeur hoge bergschoenen die waterdicht zijn). Neem voldoende water mee!
Bij Playa de Masca werden we opgehaald door een watertaxi die elk uur daar arriveert. Het kaartje hadden we reeds gekocht in Los Gigantes.
Uitzicht op de haven van Los Gigantes
Eten
We zijn een aantal keer uit eten geweest. Het plaatsje Los Abrigos is een aanrader. In de haven is een zevental restaurantjes waar je de gevangen vis van die dag kunt eten. Het restaurant Los Abrigos beviel ons goed (http://www.restaurantelosabrigos.com).
Op de laatste avond hebben we in ons appartementje van een heerlijk zelfgemaakt visfestijn genoten.
Gamba's

Dorade

Slot
We kunnen terugkijken op een heerlijk ontspannen vakantie op Tenerife, genoten van het mooie weer  en een stapel uitgelezen boeken.